fredag 19 februari 2010

Två veckor!

Nu har det gått två veckor sedan jag startade med LCHF=) Känns som mycket längre. För mig har det varit två positiva veckor, har hört om omställningsbesvär som man kan vänta sig, men det enda jag märkt av är möjligtvis lite huvudvärk. Om jag ska lista tre positiva/negativa saker under dessa två veckor ser det ut så här för mig:

POSITIVT:
  1. Äter god mat
  2. Sover riktigt gott om nätterna, vaknar inte en enda gång.
  3. Är mätt och har lärt mig lyssna till vad kroppen säger
NEGATIVT:
  1. Dyrt?(Inte om man jämför med vad alla pizzor, bröd, chips, godis, läsk kostade som jag stoppa i mig förut)
  2. Folk som runtomkring tycker man är så pass dum att äta fett när man redan är fet!
  3. Saltsmak, har börjat få svårt att äta bacon ex. Det smakar för mycket salt(har fått tips om att testa lägga i vatten på kvällen så det drar ur saltsmaken)
Ja så får det se ut så länge. Ikväll blir det spa/ljusparty trevligt trevligt=) Min syster är återförsäljare åt Partylite så hon lurar på mig dessa produkter, skämtåsido jag gillar dom. Hon har oxå börjat köra LCHF och det är riktigt skoj, hon mår oxå riktigt bra av det! Hennes man jobbar på restaurang som kock så ikväll kommer han hem med 10 kg räkor varav 5 kg e mina.....åhh riktigt goda är dom. Så imorrn planerar jag för en skaldjurskväll, ska ut och försöka hitta färska musslor idag, lax å annat godis!

Hoppas er helg blir riktigt bra!

2 kommentarer:

  1. Låter som det går superbra, vad kul!!

    Ja, det är lite jobbigt när folk tänker att man inte ska äta fett för att man är fet...

    Själv har jag ju gått ner en hel del nu, och äter gärna bearnaise i lunchmatsalen på jobbet för de ser ju med egna ögon att jag gått ner i vikt:-)
    Folk har verkligen otroligt mycket åsikter om det här, det är det jobbigaste tycker jag nästan. Att äta så här gott och gå ner i vikt är ju inte alls jobbigt:-)

    Skaldjurskväll låter fantastiskt gott!

    SvaraRadera
  2. Det känns jättebra! Men som sagt folk runtom har väldigt svårt att förstå, samtidigt så var jag själv tveksam i början, men ju mera jag läste och när jag väl testade så är det ju inte svårt att förstå att det här är bra!
    Det känns trist tiden att behöva bevisa hela tiden, MEN om ett år då hoppas jag att ha överbevisat dom okunniga *s*

    SvaraRadera