tisdag 16 februari 2010

Bibblan

Det är mig ett sant nöje att gå till biblioteket nuförtiden=)
Det här med LCHF-kost är ju högaktuellt hos mig och jag läser det jag kommer över, jag har blivit riktgt intresserad av ämnet. Vad som händer i kroppen när vi äter olika saker och vad är det egentligen vi stoppar i oss? Därför gick jag idag till bibblan och skulle låna Mats Eric Nilssons bok "Äkta Vara". Den fanns inne när man sökte den i sökmotorn men jag hittade den inte på hyllan, så jag frågade en kvinna om hon kunde hjälpa mig men hon hitta den inte heller. Men hon tyckte det va märkligt och sa att jag kunde reservera den och om dom fick fatt på den skulle hon höra av sig. Jag hittade iaf en annan bok som han skrivit så jag tänkte att den tar jag "Den hemlige kocken" heter den. Knallade ut och träffade på en bekant och stod och pratade med honom när jag hör någon ropa: hallå hallå.....där kom bibliotikarien springandes och andfådd kom hon fram till mig och sa: jag hittade den!
DET kallar jag service*L*....så in igen och låna boken och då säger hon: Ja idag fick jag min dags motion och eftersom det är semmeldagen så kan jag gott trycka i mig en semla efter min joggintur.....Mmm sa jag och log undrar just vad en semla innehåller, men det ville hon inte veta sa hon.

Jag har inte ätit semla idag däremot tyckte min 16åring att jag kunde baka nåt LCHF bröd som vi kunde göra semlor av=) jag gjorde allt väldigt enkelt för mig så jag gjorde nötbröd i mikron!

1 rågad dl mandeljöl(malde mandel, hasselnötter och kokos)
1 krm bakpulver som jag blanda ihop med ett vispat ägg i en djup tallrik till en smet i en djup tallrik och in i mikron i 2 min så va det klart! Sen skar jag brödet i fyra kvartar och så på med vispgrädde och kanel på toppen. Inte i närheten av att smaka semla men det va ganska så gott.......tyvärr saknade jag socker!!
Nu väntar boken och slafen
gonatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar