måndag 8 februari 2010

Ny vecka=)

Jaha då har jag över helgen försökt så gott jag kunnat att hålla mig till LCHF=) Tycker det fungerar i stort sett bra! Jag har lite bekymmer med hur mycket av fett, protein och kolisar man bör fördela över dagen. 80 80 20 ska tydligen vara en bra fördelning! Har använt mig av verktyget minmat.net, men tycker det blir lite krångligt eftersom man anger allt i gram där, annars är det ju kanon för man ser fördelningen på ett sätt.
Jag har bakat "oopsies" vilket jag tyckte va gott, idag ska jag ge mig att göra blomkålsmos tänkte jag.
Ska väga mig en gång i veckan och det kommer bli på måndagar på min våg så imorse vägde jag mig och det slog lite annorlunda säkert med anledning av att jag vägt mig på annan våg förut, tyvärr slog det uppåt men jag kör utifrån det. Är i ketosförbränning vilket känns skönt och positivt iaf.

Har bokat in mig på en föresläsning om en vecka med dr.Annika Dahlqvist ska bli riktigt intressant och kul!
Nu är det dax för frukost och idag blir det omelett!

 Ha en skön start på veckan=)

2 kommentarer:

  1. Om du är i ketos och kan äta enligt denna metod är det ju bara dumt att plåga sig med CK tycker jag.

    Om du orkar, skriv gärna vad du äter oxå

    Mattias

    SvaraRadera
  2. Eftersom jag skippar kolhydrater i stort sett så ligger man ju ketos pga av det låga kolhydratintaget, precis som med CK!
    Tanken är att jag ska börja skriva vad jag äter och även fota men min kamera mår inte bra haha!

    SvaraRadera