söndag 7 februari 2010

Oj sicken rolig lördag=)

Först vill jag bara tala om att jag mår TOPPEN!
Min svåger jobbar som kock på en restaurang, och bartendern där gillar jag skarpt! Han är en riktigt rolig kille och så är han homosexuell och det gör att jag bara gillar han ännu mera*L* Han är inte det minsta feminin utan väldigt manlig, hans pojkvän däremot han är raka motsatsen, men väldigt roliga människor att umgås med.
Bartendern och jag har ett gott öga till varandra och vi har åkt kryssning ihop och haft skoj. Nu fyllde han iaf 30 år i dagarna och jag trodde att han skulle fira sin 30-årsdag i Thailand för han åkte dit. Igår ringde iaf min svåger och fråga vad vi skulle göra på kvällen, och jag sa att det händer inte så mycke blir väl å se på Melodifestival och inte mer än så.
Skaru me på gayparty? kläcker han ur sig då*s*.....konfunderad som jag blev frågade jag lite misstänksamt var, det visade sig att bartetndern hade kommit hem från Thailand och jag och min man var välkomna på fest hemma hos honom. De va ju kul att man fick veta det på en lördag utan att ha en present eller vettiga kläder eller den minsta förberedelse till fest!?
Nåväl köpte en blomkvast och la lite pengar i ett kort för jag vet att han sparar till att resa.
På festen serverades mat vilket passade mig alldeles ypperligt=) Det var räkor, rökt makrill, lax i alla former, musslor(hemmagjorda), rostbiff, romsås, sallad, potatissallad......det fanns ju riktigt gott för mig att äta där förutom potatissalladen som jag höll mig ifrån. Men måste faktiskt hissa dessa fantastiska musslor som jag gillar skarpt! Har aldrig provat att göra såna hemma själv men nu ska det banne mig bli av!

Jag har ju en korsbandsskada/meniskskada och ibland har jag ingen kontroll på mitt ben då det viker sig och jag rasar i backen! Så igår när jag skulle sätta mig vid bordet så var det väldigt trångt och jag fick liksom lyfta ena benet för å komma in, å när jag gör det så knakar det till i mitt förbannade knä och jag rasar: På stolen som tur var! Men det gör ju så j-vla satans ont, och så kunde jag inte skrika ut min smärta där på festen heller så jag bara log och hyperventilerade haha. Senare på kvällen gick vi till krogen där han jobbar och jag kände ju att mitt knä va svullet osv så det blev ingen dans för fru Holm denna afton, men skulle iaf gå fram till baren och hämta en öl åt min man och ett glas vin till mig själv, precis innan baren viker sig knät igen och jag rasar in i baren på en man som blir fly förbannad och tror jag är kanonfull, jag ber om ursäkt förklarar att jag inte alls är full men har ett ben som inte fungerar som det ska. Trodde han på mig: nä såklart inte!
Det kändes som det va dax att åka hem vilket vi oxå gjorde.
Vaknade i morse med en galen värk i mitt ben, men ändock med ett leende. Kände att jag faktiskt behövde frukost(kan ju bero på mitt alkoholintag igår hmm)så stekte ihop ägg å bacon å lite ägg å det va så gott=) Precis vad jag behövde starta min dag med. Resten av dagen får nog bli lugn bara.......soffläge!
Ha en skön söndag!

2 kommentarer:

  1. Hallå! Nu har jag hittat hit, sparar dig i favoriter... Jag vill inte klaga men byt gärna text-eller bakgrundsfärg, det är extremt jobbigt att läsa när det är vit eller grå text på svart botten, till slut så flimmrar det framför ögonen och så ser man ingenting.

    Kram "Mamman"

    SvaraRadera
  2. Kul att du hittat hit....jag tycker lite tvärtom att det är värre att läsa på vit bakgrund med svart text*s*
    Men har gjort nåt mellanting nu, hoppas det fungerar bättre och tack för du sa till=)

    SvaraRadera