torsdag 11 februari 2010

Man blir lätt lätt lite frånvarande....

....när man fastnar i att läsa. Fick ju boken GI-NOLL! som jag läste ut på en natt 290s. Kunde bara inte somna och släppa den=) Å mycket vill ha mer så jag begav mig till bibblan(har inte vart där sen barna va små) och där fanns EN bok av samma författare och boken heter: Ät dig ner i vikt, och den har jag också snart läst ut.
Jag gillar hur han skriver, han förklarar på ett lätt sätt och övertygad behöver man inte vilja bli, jag fattar konceptet och principerna är enkla! Det här känns så mycket enklare och förståndigare än något annat jag gjort vad gäller min vikt. NÖJD! Det har fått mig att tänka efter.
Så har ni inget att göra gå till bibblan och låna en bok oavsett vilken så är det ett skönt sätt att få avkoppling på.

Utan att veta om det så har jag visst påverkat en och annan med min nya livsstil.......mannen är ett exempel, han kör som mig kanon om man är två ju=)
Var upp till syrran idag och skulle ta en fika, då säger hon så här: Jadu Wroncan idag kan du få grädde i kaffet iaf!
Jaså säger jag vad bra, ja sa hon jag kör på din stil nu!
Jag höll banne mig på att baxna, men klok som sin syster är hon iaf=) Hon har fibromyalgi och ständig värk och jag hoppas att det kan lindra hennes värk att lägga om kosten med sånt som kroppen vill ha och mår bra av, är man snäll mot kroppen så är den snäll tillbaka!
På måndag följer hon nog med på föreläsningen med Annika Dahlqvist.......det blir bra för oss, vi behöver lyssna till en riktig talare!
Nu ska jag fixa kycklinggryta som blir till middag ha en skön kväll med er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar