måndag 8 februari 2010

Jag mår så oförskämt BRA!

Varför har jag inte gjort det här tidigare? Jag känner ju i kroppen att det är som ett inre lugn på nåt sätt, känner knappt nån hunger och det känns som blodsockret varken åker upp eller ner utan det går jämnt. Finns en väldigt bra beskrivning på KiF av hur vi påverkas av vad vi stoppar i oss och hur blodsockret blir:
Beroende på hur du äter kommer den se olika ut under dagen:


Livsmedelsverket: /\/\~~/\/\~~/\/\~~/\/\ (berg-och-dalbana)
GI: ~~~/\~~~/\~~/\~~~/\~~~~ (skvalpande hav)
LCHF: ----~----~------~---- (sommaräng)

Det känns som jag är på den ängen=) Jag är riktigt förvånad och förundrad över att det känns så bra.
Går här och väntar med spänning jag har beställt StenSture Skaldemans bok "GI-NOLL för kvinnor som vill äta sig smala"
Äta mig smal ska jag göra med nöje.......kan erkänna att jag har liiiite svårt att få i mig fettet, men det går. Min frukost idag bestod av 2 ägg som jag vispade upp och stekte i smör, la på cheddarost som fick smält å vips en omelett med cheddar och gräddfilsröra med tonfisk i till det. Lunchen gjorde jag blomkål/broccolimos vilket jag var lite skeptisk emot men f-n så gott det va, kokade blomkål/broccoli mjuka sen i med smör, grädde, philadelphiaost och dill och vispa runt, det åt jag med en laxfile som jag gjorde i ugnen.
Senare blir det isterband och ett stekt ägg=)

Vad äter ni till middag idag?


1 kommentar:

  1. Hmmmm...... Mint/choklad shake.... Liiite avis faktiskt :) Hahaha..

    Njut av livet!
    Kram Malena

    SvaraRadera