torsdag 18 februari 2010

Pannkaka

Igår hade jag tänkt göra ugnspannkaka a´la lchf, glömsk som jag är glömde jag köpa ost! Så det blev ingen sån, men jag hittade ett recept på vanliga tunna pannkakor så jag testade det och dom var himmelska, enda nackdelen var att resten av familjen provsmakade så det blev inte så mycket över*s*
Vispa 1 ägg med 1 msk fiberhusk smält 10g smör och blanda i tillsammans med 1½ dl vispgrädde och ½dl vatten, sen är det bara att sätta fart att steka! Smeten blir ganska tjock så man får liksom smeta ut den i pannan och steka längre än vanliga pannkisar. Riktigt smaskigt! Nästa gång får jag nog tredubbla satsen hehe.
Jag tycker sport kan vara skoj att se på, är ingen slavisk OS-följare men satt igår bänkad och ville se Anja Pärsson, tyvärr slog hon ju omkull och det va riktigt otäckt att se=( Hon har tur som kunde resa på sig och faktiskt kunde gå därifrån! Usch dom kör verkligen med livet som insats. Det var ju riktigt roligt att Björn Ferry tog guld, och det var ju ännu roligare att höra att han äter lchf=).....i en intervju sa han att han skulle fira med lite champagne och grädde*s*
Jobbet kallar nu puh!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar