fredag 12 februari 2010

Fett nice med helg.....

Å fett e oxå nice;-)

Hugaligen har vart en lång dag minsta sagt, hållert på att lägger nytt schema på jobbet och det tar sin tid å pyssla ihop för att alla ska bli nöjda å glada=) Som den snälla chefen jag är köpte jag vaniljhjärtan till fikat, och hade det här varit för ett par veckor sedan så hade jag oxå glatt mumsat i mig ett, och sedan tagit det sista i påsen oxå! Dom tilltalade mig inte ens idag, kände inget sug, ville inte ha.....å det va SÅ skönt. Likadant när jag är i affären jag kollar inte efter onyttigheter ens, handlar inte ens lika mycket vilket jag tror har att göra med att jag är MÄTT&NÖJD!
Får knappt i mig tre mål, idag käka jag två kokta ägg en klick spenat å två bantarbiffar till frukost, å nu har jag käkat köttfärsås med riven ost.......får väl se om man orkar peta i sig nåt mer annars får det vara. Jag försöker lyssna på vad kroppen säger och säger den hungrig då äter jag och säger den mätt då äter jag inte.

Blev nyss lite sur faktiskt, gick in på Södermanlands Nyheter på nätet och såg en stor rubrik om att Bo Holmberg hittats död. Ännu större var rubrikerna i de större kvällstidningarna! Såklart är ju det en tragedi för de barnen som inte varken har en mamma eller pappa kvar i livet. Men det finns fler barn som förlorar sina föräldrar/förälder och det skrivs det inte om, vilket jag tycker är bra. Tycker synd om paret Lindh/Holmgrens barn som nu får stå ut med att läsa om att de inga föräldrar har kvar i livet..........kan inte va skoj för barnen att media gör en sån tragedi till en nyhet!
Jag minns faktiskt Anna och en av hennes söner, när jag pluggade på folkhögskola så möttes vi för det mesta på morgonen när hon lämna sonen på dagis, jag som inte var/är så politiskt insatt förstod inte att det va en självaste minister som jag mötte vareviga morgon MEN jag kände igen henne från någonstans....hmm maybe media!

Nåväl ska va gla iaf det e ju helg......så soffläge å Lets Dance står på schemat för kvällen å imorrn sooooovmorron......det borde man få oftare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar