lördag 13 februari 2010

Lördagsmyyyys

Usch va det snöar här, imorgon ska jag åka till Norrköping men just nu tvivlar jag på det, är inte alls road av att sätta kidsen i bilen å fara iväg på dessa vägar.

Det är ju melodifestivalstider och jag brukar tycka sånt e skoj, men på senaste tiden har det väl spårat ur ordentligt med deltävlingar hit och andra chansen dit. När jag var liten då var det 10 stycken som tävlade och en vann och gick till eurovisionschlagerfestivalen......säger inte att allt var bättre förr men melodifestivalen var det iaf!
Jag minns såväl 1986 då jag va 11 år när Style sjöng Dover Calais HÄR och Anna Book ABC, Lena Ph med kärleken är evig och Lasse Holm å Monica Törnell e de det här du kallar kärlek.......DET va melodifestival på hög nivå=)
Ikväll ska jag iaf ge 2010 års melodifestival en chans och det börja med att jag missa förra lördagen, men ikväll ska jag titta......barnen har beställt kolhydratsbombade chips å dip som dom sköljer ner med massa socker.....själv ska jag moffa kokta ägg, räkor, mayo å ölkorv som jag faktiskt ska skölja ner med lite vitt vin.....det blir mitt lördagsgodis=)

Men innan man får godis så måste man äta upp maten hehe, kollade häromdan på min kyl där jag hade satt upp ett recept på kyckling och insåg att det va ju ett perfekt LCHF recept jag hade där om man plockade bort ett par skedar sweetchilisås bara......så här det ut ifall nån vill prova på:
Smaskens till sista slicken=)

6 kycklingfileer
2 pkt bacon
1 dl grädde
5 dl creme fraiche
1-2 dl riven parmesan
2-3 msk thai sweet chili sås
3-4 msk kycklingfond
2 stora vitlöksklyftor

Strimla kycklingen å skär bacon å stek ihop å salta å krydda m peppar.
Blanda creme fraiche, grädde å ost, sweet chilisås, pressad vitlök å kycklingfond.
Lägg kycklingen å bacon i en form å bred blandningen över.......å skjuts in i ugnen i en kvart.......njut sedan tillsammans med det du tycker passar och så ett riktigt gott vin=)......å så gott sällskap förståss=)

1 kommentar:

  1. Ja, hehe i´bland känns det nästan negativt att inte bli hungrig, då kan man ju inte äta fast att man kanske vill, om man nu inte vill trycka i sig maten även fast man är mätt dvs ;P

    SvaraRadera