tisdag 23 februari 2010

Kyligt

Less så in i förbenade less på denna kyla=( Behöver värme å sol NU! Igår morse ringde dotterns pappa som skulle lämna henne hos mig och sa att hans bil inte starta så han behövde starthjälp. Så jag knallade ner till min bil(som jag inte lyckats köra upp för vår helvetesbacke), min bil är lika less som mig på denna kyla så den vill  inte starta den heller......SUCK! Man är väldigt låst när man bor ute i bushen utan tillgång till bil har jag märkt. Nåväl exet laddade sitt batteri och kom sen för att ge mig hjälp.....det hjälpte inte det minsta Opelf-n vägra starta. Snäll som han ärtog han batteriet med sig hem för att ladda upp det, men det funka inte iaf. Jag gick hem och tänkte ta en dusch......mindre skönt utan varmvatten kan jag ju säga, och kvällen innan det la elen av på hela undervåningen. Det värsta som kunde hända nu var att taket skulle rasa in. Jag höll på att få ett hysteriskt nervsammanbrott!
Vaknade i morse efter en hygglig natts sömn iaf, fortfarande utan varmvatten och bil men elen funkar=) Så planerade att ta bussen till stan och handla, då ringde min kompis och frågade hur det var med mig och medans jag spottade och fräste över min situation så sa han: Vi kommer och fikar och jag tar med mig riktigt bra startkablar så vi får igång bilen. Han och min man åkte ner till bilen och kom upp med den oxå! Jag blev så glad=)=)......Åkte BIL och handla och tog en kebabsallad ute och imorrn ska bilen besiktigas, den lär inte gå igenom, måste byta avgasrör, men tar hellre en ombesktning än körförbud! Uppför backen kom jag oxå idag så nu känns allt lite bättre måste jag säga!

1 kommentar:

  1. Låter som om vi har det lika kul med livets udda twister, lite olika scenarium bara (eller hur det nu stavas.. haha!)

    Ps: du har en utmaning som väntar i min blogg.

    SvaraRadera