fredag 12 mars 2010

Synden straffar sig!

Det va med tunga kliv jag ställde mig på vågen hmm....inte gav den nåt vidare resultat heller, nåväl den kunde ju ha skuttat uppåt och det är jag glad att den inte gör iaf. Är inne i ketos igen och det känns bra att va på rätt väg, mådde inget vidare av att åka in å ut i ketosen kan jag säga och det är inte värt att dricka likör till kaffet nåt mera, men är det fest så är det.....ska hålla mig ifrån dom!
Mannen vill så gärna åka på kryssning igen....Bonnie Tyler spelar på Cinderella och det vore såklart skoj att se henne=) Får skippa eventuella efterfester i så fall*s*
Jag har nu LCHF:at i 5 veckor och mår helt oki, det känns soim en naturlig del i min vardag. Mannen kör ju oxå och i måndags började äldsta dottern ta bort kolhydrater oxå. För dom andra familjemedlemmarna så finns det tyvärr gott om kolhydrater kvar i vårt hus, känns inte alls roligt för mig att servera dom det men känner att jag ännu inte vill göra nån stor grej av det här, så dom äter pasta, potatis, bröd osv.
Varje gång förut när jag har "dietat" så har jag sagt att såhär och såhär kommer jag att äta och dom har alltid supportat mig i det jag gjort, liksom nu. Jag har förklarat att jag inte äter som dom och även inte alltid med dom och dom köper konceptet och tänker säkert: Jaja ännu en gång till har hon sina ideer!
Hur kommer det sig då att min 16-åring som inte ens är överviktig helt plötsligt lägger om sin kost från att ha blivit lärd av sin mor att äta tvärtom? Har hon kanske sett på mig att jag mår bra? Har hon kanske märkt att flera i min omgivning också mår bra av den här kosthållningen? Hon kanske läser den här bloggen och ser att jag gått ner i cm och kg? Eller är det så enkelt att barn gör inte som man säger utan dom gör som man gör!
Jag tycker iaf att hon är jätteduktig, hon går upp på morgonen och fixar sina omeletter osv. i skolan har hon valt att äta det minsta av kolhydrater, och till middagen består hennes tallrik av protein och fett. Amazing!
Igår satt vi å prata och då berättade hon att hon kunde bli sugen när hon gick förbi cafeterian i skolan, jag sa till henne att det suget kommer försvinna så småningom, men visst kan det va svårt att stå emot frestelsen, hon ska köra veckan ut och på måndag ska hon väga och mäta sig och vem vet kanske hon efter det ger det här en vecka till. Imorgon är det iaf melodifestival och då ska vi mysa och försöka oss på att göra LCHF-langos ihop!
Ha en riktigt skön helg!
Kram på er....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar