tisdag 9 mars 2010

Energi

Här har solen skinit två morgnar i rad när jag gått upp=) Jag blir så glad av ljuset och energin infinner sig rätt fort känns lite som att våren är på väg, och det behövs!
I torsdags åkte vi ju på kryssning, dock kom vi inte längre än 150 meter ut från kajen med anledning av andra båtar som satt fast i isen så valde dom att stanna i Stockholm. En bra ide enligt mig jag har roligt oavsett var jag är, men det fanns dom som var riktigt arga "för dom ville se skärgården". Dumt att bli arg när man tänker på folks säkerhet. Nåväl det va en riktigt rolig kryssning och jag käkade LCHF så gott jag kunde, men drack inte LCHF hmm.....det har resulterat i att jag åkte ur ketosen så det dammade om det, men är förhoppningsvis snart tillbaka.
Igår var jag till bibblan och lämnade tillbaka böckerna "Den hemlige kocken" och "Äkta vara" jag läst av Mats Eric Nilsson kan verkligen rekommendera dom båda. Kom hem med en annan bok i min hand som heter fettskrämd av Lars-Erik Litsfeldt. Har hört mycket gott om den så nu håller jag mig undan tills den e läst hihi.
Fick tips på facebook om ett recept på bröd som jag gjorde igår.......det va helt ljuvligt! Så himla gott och det innehåller 1,1 g kolhydrater per skiva bara. Mumsigt LCHF-bröd
Ha en skön dag i solen alla fettdiggare=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar