onsdag 10 mars 2010

Fettskrämd?

Hade det varit för två år sen jag hade läst boken Fettskrämd, så hade jag antagligen inte ens läst ut hela boken och jag hade inte tagit till mig det som står skrivet heller. Mitt liv bestod då av mini-lätta, yoghurt med 0,5% fetthalt, fullkornsbröd, råris, fullkornspasta etc. Jag tyckte själv att jag mådde bra nackdelen var att jag inte gick ner speciellt mycket av den kosten jag åt, idag vet jag svaret på varför. Det är inte helt lätt att från att ha ett sånt synsätt som präglas av light, nyckelhål, mini göra tvärtemot och äta det mest förbjudna.....FETT! Mig tog det lite emot kan jag erkänna att börja äta som jag gör nu, men ju mer jag förstår desto bättre förstår jag att jag faktiskt gör min kropp en snäll tjänst efter alla år av misshandel den har fått stå ut.
Boken tyckte jag var bra men den va lite krånglig och författaren ber själv om ursäkt för detta i boken*s*.....men väl läsvärd även om den riktar sig i första hand till diabetiker. Så ta en promenad i solen till bibblan å låna en bok vettja=)
I morse tog jag mig i kragen och körde en halvtimme på WiiFit.....ganska skönt när den halvtimmen väl är över, känner att jag behöver komma igång och röra på mig, känner mig plufsig och sladdrig i kroppen inte alls så bekväm och det kan ju bero på mitt syndande hmmm. Har bytt väg/mätdag till fredag eftersom jag började LCHF:a på en fredag så blir det bättre att räkna veckorna så......och har man vart duktig kanske man kan få en belöning på lördagen då=)
Snart dax för middag......det blir fläskkarre med vitlökssmör och blomkål/broccolimos MUMS!

3 kommentarer:

  1. Det är inte helt lätt att lära om från light till fett.;)

    SvaraRadera
  2. Kan man maila dig?

    SvaraRadera
  3. Nej det är sannerligen inte lätt, men man får ge upp och kapitulera*s*

    Det går bra att maila mig på: weronicaholm@gmail.com

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera